Δυσπιστίες και αντιστάσεις |
Μέχρι στιγμής μιλήσαμε κυρίως για την αλληλεπίδραση σχολείου και οικογένειας και δεν αναλύσαμε τι γίνεται στο επίπεδο των ενδοψυχικών διεργασιών οι οποίες επιτελούνται τόσο στον εκπαιδευτικό όσο και στο γονιό όταν συναντιούνται. Θα αναφερθούμε και σε αυτό το επίπεδο, ώστε να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τη σχέση σχολείου και οικογένειας πληρέστερα.
Οι εκπαιδευτικοί εκπροσωπούν ένα είδος αυθεντίας και, ως εκ τούτου, δέχονται τις προβολές και τις προσδοκίες της κοινωνίας, που περιμένει απ' αυτούς να είναι σοφοί, δίκαιοι, ικανοί, βαθείς γνώστες. Όπως οι γιατροί ή ο κλήρος, είναι και οι εκπαιδευτικοί δέκτες προβολών παντοδυναμίας. Την ίδια στιγμή ωστόσο, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλο το δυτικό κόσμο, οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι όλο και περισσότερο η κοινωνία παίρνει μια κριτική στάση απέναντί τους, απέναντι στο σχολείο και στο εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα.
|
Δεν απειλούνται όμως μόνο οι εκπαιδευτικοί |