Η ανάδειξη της ετερότητας στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη: |
Η διαδικασία ανάδειξης της ετερότητας σχετιζόταν με μια σειρά από δραστηριότητες που στόχευαν:
Προσπαθούσαμε να διαμορφώσουμε τις συνθήκες εκείνες που θα επέτρεπαν στους μαθητές να εκφραστούν ελεύθερα. Δεν επιδιώκαμε να φέρουμε μονόπλευρα τους μειονοτικούς σε επαφή με τα στοιχεία που ορίζουν την κυρίαρχη πλειονοτική ταυτότητα, να τους την παρουσιάσουμε με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο ώστε να αισθανθούν την ανωτερότητά της, αλλά και με τα οφέλη που θα αποκόμιζαν από την υιοθέτησή της, καθώς δε θα ήταν πλέον οι «εχθροί». Αντίθετα, επιδιώκαμε, πολύ συχνά υιοθετώντας μέτρα θετικής διάκρισης υπέρ των μειονοτικών, την ανάδειξη όλων των υπαγωγών που συνθέτουν τη μειονοτική ταυτότητα. Σε αυτό το πλαίσιο οργανώσαμε και στα δύο σχολεία project για τα μνημεία της οθωμανικής περιόδου στη Βόρεια Ελλάδα και στην Αθήνα. |
Οι αντιδράσεις |