H νέα σημασιοδότηση της εθνικής ταυτότητας |
Σε τι μπορεί να «μεταφραστεί» λοιπόν η επιθυμία των μαθητών να «μοιάσουν» με τον Κολοκοτρώνη; Σε τι μπορεί να οδηγήσει η αγάπη των παιδιών για την πατρίδα εκτός από τη στείρα μίμηση, όπως του μαθητή στην εισαγωγική σκηνή; Ποια είναι τα σύγχρονα αιτήματα στα οποία καλούνται να ανταποκριθούν οι σημερινοί μαθητές; Γιατί είναι λογικό πως όσο αλλάζουν οι εποχές, αλλάζουν και οι απαιτήσεις από τους πολίτες μιας χώρας.
Σήμερα λοιπόν η αγάπη των νέων για την πατρίδα θα πρέπει να τους οδηγεί στην κοινωνική πρόθεση να συμβάλουν ώστε να επιτευχθεί η ισότητα των λαών της Eυρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης να συμβάλουν υπέρ κάθε πολιτικής επιλογής η οποία απομακρύνει τα ενδεχόμενα του πολέμου και εξασφαλίζει την ειρηνική συνύπαρξη με το διάλογο, τις διαπραγματεύσεις και τους συμβιβασμούς, καθώς αυτές είναι οι επιλογές που σήμερα μπορούν να διασφαλίσουν ευημερία και πρόοδο για την πατρίδα τους. H υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων στην Eυρωπαϊκή Ένωση απαιτεί μακρές και δύσκολες μάχες σε δύο πεδία, το πολιτικό και το ιδεολογικό.
|
Η ρατσιστική ταξινόμηση |