Θέματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς πριν προ[σ]χωρήσουν στη διδασκαλία σε ομάδες



  • Οι μαθητές μου δεν έχουν συνηθίσει στην ομαδική εργασία από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ίσως δεν αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα αυτό τον τρόπο εργασίας.
  • Οι καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων ίσως δε συνηγορούν υπέρ του χωρισμού των μαθητών σε ομάδες. Πρέπει να υπάρξει συλλογική απόφαση-συμφωνία με τις άλλες ειδικότητες και υποστήριξη από το διευθυντή του σχολείου.
  • Δεν ευνοεί η αίθουσα διδασκαλίας που έχω. Είναι πολύ μικρή, τα θρανία δεν είναι καλά ώστε να μετακινηθούν και να φτιάξουμε τους χώρους των ομάδων.
  • Αισθάνομαι ανασφαλής γιατί δεν έχω δουλέψει ποτέ με αυτό τον τρόπο.
  • Πώς θα ελέγχω την ατομική συμμετοχή και επίδοση των μαθητών μέσα στην ομάδα;
  • Πώς θα χωρίσω τους μαθητές μου σε ομάδες; Με ποια κριτήρια (αριθμός, φύλο, επίδοση, χαρακτήρας, διαφορετική προέλευση [από άλλα χωριά]...); ΄Η θα αφήσω τους ίδιους να συστήσουν τις ομάδες μόνοι τους; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και οι δυσκολίες για κάθε περίπτωση;
  • Πώς θα πείσω τους μαθητές μου να δουλέψουν ομαδικά; Πώς θα αποκτήσουν ομαδικότητα και συνεργατικό χαρακτήρα; Απαιτείται χρόνος, κάποιο διάστημα πειραματισμού;
  • Στην περίπτωση που ως γλώσσα επικοινωνίας και συνεννόησης μέσα στην ομάδα επικρατήσει η μητρική των μαθητών μου (στην περίπτωση των σχολείων στα οποία δουλεύουν οι εκπαιδευτικοί του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων η τουρκική), πώς θα το αντιμετωπίσω;
  • Πώς θα αντιμετωπίσω τα παιδιά που είναι συνεσταλμένα και εσωστρεφή ή αυτά που είναι κοινωνικά, υπερισχύουν και επιβάλλονται στα άλλα;
  Και δεν είναι μόνον αυτά...