Παραδείγματα χωρισμού σε ομάδες

Για παράδειγμα:

Σε ένα μάθημα μαθηματικών ο εκπαιδευτικός θέλει:
  • να κινητοποιηθούν όλοι οι μαθητές και
  • να λύσουν τις ασκήσεις τους.
Ο χωρισμός λοιπόν σε ομάδες με κριτήριο τη σχολική επίδοση μοιάζει φυσικός, αρκεί να μη σταθεροποιηθεί.
Στο μάθημα της λογοτεχνίας, όμως, οι ομάδες είναι συνήθως καλό να σχηματίζονται με κριτήριο το ενδιαφέρον των μαθητών για τα προτεινόμενα για διδασκαλία κείμενα, ή μπορούμε να αναθέσουμε σε μικτές ομάδες αγοριών-κοριτσιών ή σε αμιγείς ομάδες αγοριών και κοριτσιών να επεξεργαστούν κείμενα που έχουν «έμφυλο» προβληματισμό και θεματική, προκειμένου να δούμε τον τρόπο πρόσληψης των κειμένων από παιδιά των δύο φύλων.

Οι ομάδες δεν πρέπει να παγιωθούν κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς προκειμένου:
  • να δοθεί η ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να συνεργαστούν μεταξύ τους,
  • να μη δημιουργηθούν «κλίκες»,
  • να μην ενισχυθούν περισσότερο από όσο πρέπει οι ήδη υπάρχουσες φιλίες.
Η διδασκαλία σε ομάδες έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία όταν στο τέλος της ομαδικής εργασίας αναφερόμαστε όλοι στο σύνολο της τάξης.

Οι ομάδες δεν πρέπει να υποκαταστήσουν σε καμία περίπτωση την ολομέλεια της τάξης.

  Διάφορα προβλήματα