Διάφορα προβλήματα



Το φύλο
Το θέμα του φύλου των μαθητών σε κοινότητες όπως οι τάξεις στα σχολεία της ορεινής κυρίως Θράκης (λόγω της μουσουλμανικής θρησκείας) ο δάσκαλος το αντιμετωπίζει με παιδαγωγικό τακτ και σεβασμό. Δεν προτρέχει να θεωρήσει τη δημιουργία μικτών ομάδων απαγορευτική, αλλά δεν την επιβάλλει όταν το αντιληφθεί. Ενθαρρύνει λεκτικά και μη λεκτικά τη συνεργασία μεταξύ των δύο φύλων, αλλά δεν την επιβάλλει. Συζητά για τις έμφυλες ταυτότητες με σεβασμό στη διαφορετικότητα των μαθητών και μαθητριών του, λαμβάνοντας υπ' όψιν τις θρησκευτικές και πολιτισμικές διαφορές.  

Το μέγεθος
Οι ομάδες δεν μπορεί να είναι πολυπληθείς, αλλά δε νοείται και ομάδα των δύο ατόμων. Κάθε εκπαιδευτικός κρίνει κατά περίπτωση το μέγεθος που πρέπει να έχει η ομάδα εργασίας. Αν η εργασία η οποία έχει ανατεθεί απαιτεί συγκεκριμένα ταλέντα, δεξιότητες και ικανότητες, ο εκπαιδευτικός φροντίζει ώστε να υπάρχουν σε κάθε ομάδα μαθητές με αυτές τις ικανότητες και τα ταλέντα. Αν, από την άλλη πλευρά, η εργασία που έχει ανατεθεί είναι μικρής διάρκειας, μία μεγάλη ομάδα δε θα είναι λειτουργική.