Τρόπος ανάδειξης ταλέντων και ικανοτήτων


Επίσης η διδασκαλία σε ομάδες και η μέθοδος project αναδεικνύουν

τα ταλέντα και τις ικανότητες όλων των μαθητών, τόσο των «ακαδημαϊκά ικανών» όσο και των «αδύνατων» μαθητών:
  • αυτούς που γράφουν και μιλούν ορθά, αλλά και αυτούς που εκφράζονται αμήχανα ή και ποιητικά,
  • αυτούς που είναι οργανωμένοι αλλά και τους αφηρημένους ονειροπόλους,
  • τους χειρωνακτικά ικανούς αλλά και τους λιγότερο ικανούς,
  • τους κοινωνικούς αλλά και τους στοχαστικούς μαθητές,
  • τους έξυπνους αλλά και τους λιγότερο έξυπνους,
  • τους επιδέξιους αλλά και τους αδέξιους.

Προκειμένου μία τάξη να είναι σε θέση να διεκπεραιώσει ένα μάθημα ομαδικής διδασκαλίας σωστά, θα χρειαστεί τα ταλέντα και τις ικανότητες όλων των μαθητών της.

Η διδασκαλία σε ομάδες λειτουργεί ως μικρογραφία της κοινωνίας και βασίζεται σε δύο πολύ σημαντικές αρχές: αυτήν της κοινωνικής συσχέτισης και αλληλεπίδρασης και αυτήν της διεπιστημονικότητας. Δεν είναι τυχαίο πως τόσο η διδασκαλία σε ομάδες όσο και η μέθοδος σχεδίου εργασίας αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της φιλοσοφίας του σχολείου εργασίας και χρησιμοποιήθηκαν ευρύτατα στο εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν περιβαλλοντική εκπαίδευση.
  Για τη μέθοδο project