Φιλοσοφικές και ιδεολογικές προκείμενες


Η εργασία στην τάξη με ομάδες συνεπάγεται μία βασική μεθοδολογική προκείμενη:

τη μεταφορά του βάρους από τη διδασκαλία στη μάθηση και στην ανακάλυψη, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους δασκάλους τους.
  • Η διδασκαλία σε ομάδες είναι πολύ πρόσφορη, καθώς προϋποθέτει:
  • την ανάληψη πρωτοβουλίας εκ μέρους των μαθητών,
  • την ανακαλυπτική μάθηση (discovery learning),
  • τη συνέχεια της σχολικής εργασίας σε περισσότερες από μία σχολικές ώρες,
  • την τελική της παρουσίαση στη στενότερη (τάξη ή και σχολείο) ή και την ευρύτερη κοινότητα (γειτονιά, πόλη),
  • την αλλαγή του ρόλου του δασκάλου από κύριο καθοδηγητή σε συντονιστή και εμψυχωτή της σχολικής εργασίας.


Με τη μέθοδο διδασκαλίας σε ομάδες και τη μέθοδο σχεδίου εργασίας πριμοδοτείται η παραγωγή πρωτότυπου υλικού, η έρευνα στο «πεδίο» ή τις βιβλιοθήκες, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινότητα εντός της οποίας αυτό λειτουργεί.
  Τι άλλο πετυχαίνουμε;