Προϋποθέσεις για την επιτυχία της διδασκαλίας σε ομάδες


Η διδακτέα ύλη, από την άλλη, πρέπει να προσφέρεται για διδασκαλία σε ομάδες, καθώς η μέθοδος αυτή (όπως και όλες οι διδακτικές μέθοδοι) δεν αποτελεί πανάκεια για όλα τα προβλήματα που έχουμε στην τάξη. Δεν μπορεί, λ.χ., να υποκαταστήσει εντελώς τη διδασκαλία ενοτήτων ή τη μετωπική διδασκαλία. Χρειάζεται μεγάλη προετοιμασία από την πλευρά του εκπαιδευτικού, μεγαλύτερη από την απλή παράδοση με μετωπική διδασκαλία μιας ενότητας.  

Για να είναι επιτυχημένη μία διδασκαλία σε ομάδες πρέπει να γνωρίζονται καλά μεταξύ τους οι μαθητές και αυτό, αν βρισκόμαστε στην αρχή της χρονιάς, δεν είναι πάντοτε βέβαιο. Ο εκπαιδευτικός, λοιπόν, μπορεί να δημιουργήσει ομαδικό κλίμα με παιχνίδια γνωριμίας κ.λπ. Επίσης, θα πρέπει να έχει ασκήσει τους μαθητές του στο διάλογο και στην επίλυση διαπροσωπικών συγκρούσεων, αλλιώς κινδυνεύει η διδασκαλία να καταλήξει σε παταγώδη αποτυχία. Ακόμη, από την αρχή ο εκπαιδευτικός πρέπει να καταστήσει σαφή τη στόχευση της ομαδικής εργασίας. Πρέπει να παρακολουθεί συστηματικά την πορεία εργασιών των ομάδων, να κατανείμει σωστά τους ρόλους στους μαθητές (λ.χ. δεν μπορεί πάντοτε ο ίδιος μαθητής να είναι γραμματέας ούτε συντονιστής...).
Ανακεφαλαιώνοντας