Οι λόγοι που επιλέξαμε το βελγικό σχολείο

Για δύο βασικούς λόγους προτιμήσαμε το βελγικό σχολείο.

Πρώτ' απ' όλα θεωρούσαμε ότι η φοίτηση στο βελγικό σχολείο έδινε στα παιδιά καλύτερη πρόσβαση σε αυτή τη χώρα. Δεν ήταν μόνο το ζήτημα της γλώσσας, το οποίο ούτως ή άλλως ήταν πολύ σημαντικό: ο Φίλιππος έπρεπε να μάθει τη γλώσσα της χώρας για να μπορεί να κάνει διάφορα πράγματα, να συμμετέχει σε δραστηριότητες, να βλέπει ταινίες, να καταλαβαίνει τι λένε στο δρόμο. Σε σχέση με το Ευρωπαϊκό Σχολείο, το βελγικό είχε επίσης το πλεονέκτημα ενός σχολείου πολύ πιο ανοιχτού κοινωνικά. Το Ευρωπαϊκό Σχολείο στην πράξη απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά στα παιδιά των υπαλλήλων της Ε.Ε., κάτι που το κάνει πολύ λίγο ανοιχτό κοινωνικά. Στο βελγικό σχολείο υπάρχουν παιδιά με μεγάλη ποικιλία κοινωνικής καταγωγής που οι γονείς τους ασκούν όλα τα είδη των επαγγελμάτων. Η επιλογή μας λοιπόν έγινε κυρίως σε σχέση με τη χώρα υποδοχής, τόσο ως προς τη γλώσσα όσο και ως προς το κοινωνικό άνοιγμα.  

Υπήρχε ακόμη κάτι που μας επηρέασε. Θεωρούσαμε ότι, παρά την αναντίρρητη πολυπολιτισμική αποστολή του Ευρωπαϊκού Σχολείου, η οργάνωση σε γλωσσικά τμήματα είχε αποτέλεσμα ένα είδος διαχωρισμού με βάση την εθνικότητα. Κατ' αυτό τον τρόπο, οι πολιτισμικές διαφορές γίνονται μάλλον πιο εμφανείς παρά «ζυμώνονται» μεταξύ τους. Ασφαλώς πρόκειται για παιδιά κοινωνικά προνομιούχα και η πολιτισμική «διάκριση» είναι θετική, αλλά η διαφορά υπογραμμίζεται κάπως υπερβολικά. Το βελγικό σχολείο της γειτονιάς, στο οποίο τελικά γράψαμε τα παιδιά, είχε παιδιά συνολικά 40 διαφορετικών εθνοτήτων, αλλά αυτή η διαφορά δεν προβαλλόταν και περνούσε συχνά απαρατήρητη. Για μας αυτό έδινε τη δυνατότητα για ένα πραγματικό ανακάτεμα μεταξύ παιδιών διαφορετικών εθνικοτήτων.  

Γράψαμε λοιπόν το Φίλιππο στο βελγικό σχολείο, όπου πήγε νηπιαγωγείο και δημοτικό. Ο Φίλιππος ήταν πολύ ευτυχής σε αυτό το σχολείο και έμοιαζε πολύ καλά ενταγμένος στο βελγικό σχολικό σύστημα.
Η επιλογή του Φίλιππου