Τα παιδιά αισθάνονται την αλλαγή

Ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι τα παιδιά να αποδεχτούν ότι αυτό δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι αλλά μια διαδικασία μάθησης είναι αρκετός. Αυτό είναι κάτι που λαμβάνει υπόψη του ο δάσκαλος.

Άλλαξε, άλλωστε, τη διάταξη των θρανίων στην τάξη του για να υπογραμμίσει και συμβολικά την αλλαγή στον τρόπο δουλειάς.

Τα παιδιά δε βλέπουν την πλάτη του συμμαθητή τους, ούτε έχουν απέναντί τους μόνο το δάσκαλο. Αντίθετα, όλα τα μέλη της ομάδας επικοινωνούν μεταξύ τους, συνεργάζονται, απευθύνονται καταρχήν στους υπόλοιπους της ομάδας για τυχόν απορίες, ερεθίσματα, απόψεις και μετά στον ίδιο το δάσκαλο.

Όλες οι ομάδες του παραδείγματος αντιμετώπισαν από μόνες τους τις απορίες τους (η ομάδα που απευθύνθηκε στη Νάντια), τις διαφωνίες τους (στην ομάδα του Ίμπο), τις αντιρρήσεις τους (στην ομάδα του Βασίλη), εκτός από την ομάδα της Μαρίνας, η οποία δεν μπόρεσε να βρει λύση στις απορίες της και απευθύνθηκε στο δάσκαλο, ο οποίος παρείχε περισσότερο διευκρινίσεις, αλλά δεν έδωσε έτοιμες λύσεις.