Μακροπρόθεσμος στόχος

Ο δάσκαλος, που μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε αυτός την πρωτοβουλία σε αποφάσεις και ενέργειες, έδινε εντολές, ρωτούσε και περίμενε απάντηση, ήταν η μόνη πηγή γνώσης στην τάξη, ήταν αυτός πάντα ο μόνος πομπός και οι μαθητές πάντα οι δέκτες, τώρα προσπαθεί να αλλάξει το ρόλο του. Εμψυχώνει την ομάδα όπου αισθάνεται ότι δεν τα καταφέρνει, διασκεδάζει, χαίρεται, δεν επιπλήττει, προσπαθεί να αποδεχτεί όλες τις απόψεις των παιδιών, συντονίζει τη διαδικασία δίνοντας σαφείς οδηγίες και μαζί με τα παιδιά αποφασίζει για την από 'δώ και πέρα πορεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι δουλεύοντας κανείς συστηματικά, με αυτόν τον τρόπο, είναι δυνατόν να δημιουργηθούν "ρωγμές" στα στερεότυπα γλώσσας, φύλου, καταγωγής. Αλβανόφωνοι, τουρκόφωνοι και ελληνόφωνοι, παρά τις δυσκολίες που τους δημιουργούσαν τα διαφορετικά επίπεδα κατάκτησης της ελληνικής γλώσσας, κατάφεραν να επικοινωνήσουν και να επιτύχουν τον κοινό τους στόχο. Έλληνες και Αλβανοί σε μια συνθήκη που δεν υπήρχαν ανταγωνισμοί και αντιπαλότητες δεν είδαν ο ένας τον άλλο ως εχθρό αλλά ως συνεργάτη.

Βέβαια, δεν αρκεί μόνο μια δραστηριότητα για να σπάσουν τόσο καλά εδραιωμένα στερεότυπα. Χρειάζεται χρόνος, συστηματικές και οργανωμένες παρεμβάσεις από τους εκπαιδευτικούς, για να δημιουργηθούν "ρωγμές" που στη συνέχεια θα αποτελέσουν μια βάση για δουλειά σε βάθος.


Επιπλέον...