Ο εκπαιδευτικός ζητάει από κάθε ομάδα να καταγράψει
σε λίστα από ποια υλικά είναι φτιαγμένο το αγαπημένο της φαγητό και
να το ανακοινώσει στις υπόλοιπες ομάδες. Στις ανακοινώσεις κάθε ομάδα
μπορεί να συμπληρώνει την άλλη σε τυχόν ελλείψεις ή άλλες εκδοχές. Επίσης,
οι ομάδες μπορούν να ανατρέχουν στον οδηγό μαγειρικής για να πάρουν
τις πληροφορίες που χρειάζονται.
Συζητάνε για το τι θα έπρεπε να προσέξουν αν αγόραζαν αυτά τα υλικά:
την τιμή τους, τη μάρκα, την ημερομηνία λήξης τους και ό,τι άλλο επισημάνουν.
Ο εκπαιδευτικός ρωτάει τα παιδιά αν θέλουν να κάνουν μια έρευνα στο
κοντινό μπακάλικο, αγορά, σουπερμάρκετ, παζάρι και να καταγράψουν στοιχεία
για αυτά τα υλικά. (Όπου αυτό δεν είναι εφικτό, ο εκπαιδευτικός σε συνεργασία
με τα παιδιά φέρνουν τις συσκευασίες των προϊόντων ή εικόνες από συσκευασίες
και φτιάχνουν τη γωνιά του μπακάλικου μέσα στην τάξη.) ζητάει από κάθε
ομάδα να βρει έναν τρόπο καταγραφής αυτών των στοιχείων. Μπορούν να
ανατρέξουν στο υπόδειγμα του πίνακα της σελίδας 20 του βιβλίου Τι
ωραία που μυρίζει και να φτιάξουν έναν παρόμοιο, αφού πρώτα πάρουν
πληροφορίες για τα στοιχεία που δεν γνωρίζουν, π.χ. συντηρητικά, στιςσελίδες
8, 9 του ίδιου βιβλίου.
Την επόμενη μέρα οι ομάδες πηγαίνουν στο κοντινό μπακάλικο (ή στη γωνιά
με το μπακάλικο της τάξης) για να πάρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται
και συμπληρώνουν τους πίνακες. Επιστρέφοντας στο σχολείο υπολογίζουν
τα χρήματα που θα χρειάζονταν για να αγοράσουν αυτά τα υλικά. Αν θέλουν
μπορούν να λύσουν το σταυρόλεξο της σελίδας 18 του βιβλίου Ταξίδια
με λόγια της Στ' τάξης, 1ο τεύχος, που έχει σχέση με τροφές.
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, όπου τα παιδιά μαθαίνουν για την
τυποποίηση και συντήρηση των προϊόντων, ο εκπαιδευτικός διδάσκει Φυσική,
μαθαίνουν να αναλύουν ένα σύνολο στα μέρη του και να τα ταξινομούν φτιάχνοντας
πίνακες. Διαβάζοντας τις συσκευασίες των προϊόντων μαθαίνουν να αντλούν
τις πληροφορίες που τους χρειάζονται.
|