Κάνοντας τη θεωρία πράξη

Ο εκπαιδευτικός ρωτάει τα παιδιά αν θα ήθελαν να μάθουν πως φτιάχνονται τα φαγητά των τεσσάρων χωρών που βρίσκονται στο βιβλίο Τι ωραία που μυρίζει σελίδες 24-27, μετά το επιτραπέζιο παιχνίδι. Τα παιδιά χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες, όσες και οι χώρες (ανάλογα με την προτίμηση καθενός). Κάθε ομάδα φέρνει από το σπίτι όσα από τα υλικά των συνταγών βρει (όπου αυτό δεν είναι εφικτό, ο εκπαιδευτικός φέρνει ο ίδιος τα υλικά που χρειάζονται). Παίζουν το παιχνίδι του Κιμ ως εξής: κάθε ομάδα δείχνει και ονομάζει κάθε υλικό στις υπόλοιπες ομάδες, σκεπάζουν τα υλικά με ένα πανί και καλούν κάποιον από τις υπόλοιπες ομάδες να πιάσει, να γευτεί, να μυρίσει και να βρει το υλικό που κρύβεται κάτω από το πανί. Το ίδιο κάνουν και οι υπόλοιπες ομάδες.

Επιλέγουν μία από τις τέσσερις συνταγές και κάνουν μια λίστα με τα υλικά που χρειάζονται και τα σκεύη που πρέπει να φέρουν από το σπίτι. Αγοράζουν τα υλικά από το κοντινό μπακάλικο και μαγειρεύουν το φαγητό ή γλυκό που επέλεξαν στην τάξη. Καλούν το διπλανό τμήμα (τάξη) καθώς και άλλους δασκάλους να γευτούν μαζί τους τη δημιουργία τους και ακούνε στο κασετόφωνο το τραγούδι «Να 'χαμε και τι να 'χαμε» από την ομώνυμη κασέτα.



Με αυτές τις δραστηριότητες κλείνει η θεματική ενότητα. Ο εκπαιδευτικός, μέσα από το παιχνίδι του Κιμ, τη συναλλαγή στο μπακάλικο, το μαγείρεμα, το ότι τρώνε όλοι μαζί και τραγουδούν, δημιουργεί ένα κλίμα χαράς. Όλοι μαζί απολαμβάνουν όχι μόνο το φαγητό, αλλά και όλα όσα κατέκτησαν μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία και τα παιδιά κινητοποιύνται για να ζητήσουν μόνα τους να συνεχίσουν το ταξίδι της γνώσης.

Ανάλογα με το πόσο και προς ποιες κατευθύνσεις θα επεκταθεί η θεματική ενότητα, υπολογίζεται ότι χρειάζονται από δέκα μέρες έως ένας μήνας. Τα μαθήματα που εμπλέκονται στη συγκεκριμένη ενότητα είναι: Γλώσσα, Γεωγραφία, Φυσική, Ιστορία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Εικαστικά.