Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε ότι, όπως φαίνεται μέσα από την
ανάλυση του παραδείγματος της τάξης που παρουσιάσαμε και μέσα από
τις θεματικές ενότητες που προτείνονται, εμψύχωση δε σημαίνει: «κάνω
δραστηριότητες παιγνιώδεις χωρίς στόχο».
Αλλά: είναι η αρχή μιας παιδαγωγικής διαδικασίας που μπορεί να ξεκινάει
από το παιχνίδι, για να ανασύρει δεξιότητες και προϋπάρχουσες γνώσεις
του κάθε μαθητή, να δώσει ερεθίσματα τέτοια που θα βοηθήσει τα παιδιά
να μπουν στη διαδικασία μάθησης και να οδηγηθούν στην ανακάλυψη
της γνώσης.
Θα πρέπει εδώ να επαναλάβουμε πως η παρουσίαση των παραπάνω παραδειγμάτων
είναι εντελώς ενδεικτική και αποσκοπεί στο να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό
να φανταστεί και να σχεδιάσει μόνος του ανάλογα παραδείγματα.
Η φύση και η λογική των θεματικών ενοτήτων «επιβάλλουν» την αυτενέργεια
εκπαιδευτικού και μαθητών, καθώς όλος ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός
βρίσκεται σε συνάρτηση με τις επιμέρους συνθήκες του εκάστοτε εκπαιδευτικού
πλαισίου.
Γιατί θεματικές ενότητες;