Ο εκπαιδευτικός διαβάζει με παραστατικό τρόπο, δείχνοντας συγχρόνως και τις εικόνες (ή τα παιδιά διαβάζουν μόνα τους) για μια άλλη παρέα παιδιών που πήγε βόλτα στο δάσος (από το βιβλίο της Β΄τάξης: «Μια μέρα στο δάσος», τις σελίδες 8, 30 και 31). Συζητούν για τη βροχή και εξηγούν τις λέξεις που δεν καταλαβαίνουν με τη βοήθεια της κασέτας (ήχοι καιρικών φαινομένων) του συνοδευτικού υλικού για την Α΄ τάξη (Οδηγίες Α΄ τάξης, σελίδα 48). Παροτρύνει τα παιδιά να δραματοποιήσουν αυτό που άκουσαν, κάνοντας και αυτός αυτό που λέει το κείμενο. Περπατάνε πάνω στα ξερά φύλλα, ακούνε τον άνεμο, μυρίζουν το χώμα, ξαφνιάζονται από μια σταγόνα. Βλέπουν μια καλύβα και τρέχουν να κρυφτούν, φοβούνται την μπόρα.
{Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός μπορεί να διαβάσει στα παιδιά ένα λογοτεχνικό βιβλίο με φθινοπωρινό θέμα π.χ. «Ο ανθρωπάκος της βροχής» του Τζ. Ροντάρι, εκδόσεις Δελφίνι. Η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων είναι η καλύτερη ευκαιρία για να εισαχθούν τα παιδιά στη μουσικότητα της ελληνικής γλώσσας ενώ αποτελεί κίνητρο για να ενδιαφερθούν να διαβάσουν και να καταλάβουν μια δεύτερη γλώσσα.}
H δραστηριότητα αυτή συνδέει το λόγο με τη δράση: διαβάζουν και ακούνε κείμενα τα παιδιά, αλλά συγχρόνως περπατούν, ακούνε και καταγράφουν.
|