Τα μεταφορικά μέσα


 

Αυτή η θεματική ενότητα απευθύνεται σε παιδιά Γ΄ και Δ΄ δημοτικού. Την επιλέξαμε διότι τα μεταφορικά μέσα είναι ένα θέμα που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να επικοινωνήσουν πέρα από τα όρια του οικείου και γνώριμου περιβάλλοντός τους και έτσι να διευρύνουν τις γνώσεις τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επεξεργαστεί θέματα που σχετίζονται με τα μαθήματα της γλώσσας, της μελέτης περιβάλλοντος, της ιστορίας και των εικαστικών.

Στόχος του εκπαιδευτικού σχεδιασμού είναι να μάθουν οι μαθητές ότι τα μεταφορικά μέσα μάς βοηθούν να επικοινωνήσουμε με όλον τον κόσμο. Μαθαίνοντας τη χρήση και την ιστορία διάφορων μεταφορικών μέσων στόχος είναι επίσης να κατανοήσουν τα παιδιά ότι αυτά αποτελούν σημαντικό στοιχείο του κάθε πολιτισμού. Παράλληλα, μπορούν να γνωρίσουν τη διαδικασία που απαιτείται για να ταξιδέψει κανείς με ένα μαζικό μέσο μεταφοράς και να μάθουν να χρησιμοποιούν το χάρτη. Από την άλλη, χρησιμοποιώντας διάφορες μορφές έντυπου λόγου (π.χ. ταξιδιωτικά φυλλάδια και οδηγούς, πίνακες δρομολογίων, εισιτήρια) μαθαίνουν να διαχειρίζονται τις πληροφορίες και να επεξεργάζονται καλύτερα τη γλώσσα. Τέλος, μαθαίνουν να συνεργάζονται καταθέτοντας στην ομάδα εμπειρίες και γνώσεις σχετικές με το θέμα.

Ας δούμε αναλυτικά παρακάτω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα το οποίο βασίζεται στα εξής βιβλία : Οδηγίες για τη διδασκαλία των βιβλίων της Γ΄ τάξης, βιβλίο δασκάλου Δ΄τάξη:
«Χιονοϊστορίες»,
βιβλίο 2ο
«Τα προϊόντα στην αγορά»
«Ένα μήνυμα σου στέλνω»
«Να 'χαμε και τι να 'χαμε»
«Εδώ, εκεί κι αλλού»
«Μ' ένα λεωφορείο όλοι τριγυρνάμε μέσα στην πόλη»
Β΄ τάξη:
«Ο Θωμάς φεύγει»,
2ο βιβλίο Οδηγίες για τη διδασκαλία των βιβλίων της Β΄ τάξης, βιβλίο δασκάλου
«Εμπορικοί δρόμοι»
«Στο παζάρι»
«Ο γύρος της Ελλάδας σε 15 μέρες»
Γ΄τάξη:
«Ο κρυμμένος θησαυρός», βιβλίο 1α
«Μια μέρα δρόμος»

Η δουλειά στην πράξη