Η δουλειά στην πράξη

Ο εκπαιδευτικός προετοιμάζεται να παίξει με τα παιδιά το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Φέρνει κάποια μεταφορικά μέσα σε φωτογραφία ή σε μινιατούρα -παιχνίδι (π.χ. ποδήλατο, λεωφορείο, τρένο, αεροπλάνο, πλοίο) και τα κρύβει σε διάφορα σημεία στην τάξη ή στην αυλή. Φτιάχνει οδηγίες (σε κείμενο ή σε χάρτη) για το καθένα απ’ αυτά, σχετικά με το πώς θα φτάσουν τα παιδιά στην ανακάλυψη αυτών των στοιχείων. (Οδηγίες για το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού μπορεί να βρει και στη σελίδα 28, δραστηριότητα 2 των οδηγιών για τη διδασκαλία των βιβλίων της Γ΄ τάξη, βιβλίο δασκάλου.) Βάζει τις οδηγίες σε φακέλους και με κάποια ευκαιρία (διάλειμμα, ελεύθερη ώρα) καλεί τα παιδιά να παίξουν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Χωρίζει τα παιδιά σε ομάδες και τους μοιράζει τους φακέλους. Στην περίπτωση του μονοθέσιου σχολείου δίνει στα παιδιά έναν ή δύο φακέλους με οδηγίες για περισσότερα από ένα αντικείμενα. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο εκπαιδευτικός ενθαρρύνει και βοηθά τα παιδιά, παίζοντας και αυτός μαζί τους. Μόλις οι ομάδες ανακαλύψουν τον «κρυμμένο θησαυρό» τον φέρνουν στην τάξη. Συζητούν για το ποια απ’ αυτά τα μεταφορικά μέσα αναγνωρίζουν, τι ξέρουν γι’ αυτά, αν έχουν κάποιο απ’ αυτά και αν έχουν ταξιδέψει με κάποια απ’ αυτά.  
Στη συνέχεια...