Κατόπιν, όλοι μαζί χωρίζουν στον πίνακα τα μεταφορικά μέσα σε τρεις ομάδες: αυτά που κινούνται στη στεριά, στη θάλασσα και στον αέρα. Κόβουν φωτογραφίες μεταφορικών μέσων από περιοδικά ή τα ζωγραφίζουν και τα κολλάνε αντίστοιχα σε τρία κομμάτια χαρτί του μέτρου. Συμπληρώνουν το κολλάζ της στεριάς ζωγραφίζοντας δρόμους, βουνά, χωριά, το κολάζ της θάλασσας με κύματα και γλάρους και το κολάζ του αέρα με σύννεφα, πουλιά κ.λ.π.
Διαβάζουν τα κείμενα και παρατηρούν τις εικόνες από τις σελίδες 33-43 του βιβλίου: «Ένα μήνυμα σου στέλνω» από όπου παίρνουν πληροφορίες για την ιστορία και την εξέλιξη των μεταφορικών μέσων της στεριάς, της θάλασσας και του αέρα, στο πέρασμα των αιώνων. Ζωγραφίζουν σε τρεις λωρίδες χαρτιού την εξέλιξη του αυτοκινήτου, του καραβιού και του αεροπλάνου όπως την γνώρισαν στο βιβλίο προσθέτοντας και το αυτοκίνητο, το καράβι και το αεροπλάνο του μέλλοντος (μετά από πολλά χρόνια).
{Η θεματική ενότητα μπορεί να συνεχιστεί προς άλλη κατεύθυνση, αυτή των εμπορικών δρόμων στη σημερινή εποχή, σελίδες 4-9 και των εμπορικών δρόμων στην αρχαιότητα και στην προϊστορία σελίδες 37-46, του βιβλίου: «Οι εμπορικοί δρόμοι».}
Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες ο εκπαιδευτικός διδάσκει στην ιστορία και στη μελέτη περιβάλλοντος την εξέλιξη γνωστών μεταφορικών μέσων, τα τοποθετεί στις ανάλογες ιστορικές περιόδους και τα συνδέει με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Τα παιδιά κάνουν λογικές υποθέσεις και καταλήγουν σε συμπεράσματα για το πώς θα είναι τα μεταφορικά μέσα στο μέλλον. Συνεργάζονται και φτιάχνουν το κολάζ. Έτσι, χρησιμοποιούν με δημιουργικό τρόπο τις πληροφορίες που πήραν για να εντάξουν τα μεταφορικά μέσα στο χώρο στον οποίο αυτά κινούνται.
|