Στη συνέχεια τα παιδιά ακούνε από την κασέτα: «Να ’χαμε και τι να ’χαμε» το τραγούδι: «Το ταξίδι». Συζητούν για το ποίημα με βάση τη σελίδα 20 του ομώνυμου βιβλίου. Ο εκπαιδευτικός τούς λέει να υπογραμμίσουν στο βιβλίο τους τα μεταφορικά μέσα και να κυκλώσουν τις περιοχές που αναφέρονται. Ψάχνουν στο χάρτη της Ελλάδας αυτές τις περιοχές και τις σημειώνουν, βάζοντας μία πινέζα. Κάνουν τις διαδρομές με κλωστές πάνω στο χάρτη και γράφουν το μεταφορικό μέσο που χρησιμοποίησαν κάθε φορά. Συζητούν για το πόσο εφικτό είναι να γίνουν αυτές οι διαδρομές με αυτά τα μεταφορικά μέσα και καταλήγουν σε λογικά συμπεράσματα: π.χ. δεν πηγαίνεις με πατίνι στην Ξάνθη αλλά με λεωφορείο ή αυτοκίνητο.
{Η θεματική ενότητα μπορεί να συνεχιστεί προς άλλη κατεύθυνση, αυτή του ταξιδιού των πουλιών, σελίδες 27-29, 36-37 του βιβλίου: «Μια μέρα δρόμος»)
Με αυτό το χιουμοριστικό τραγούδι τα παιδιά χαίρονται αλλά και προβληματίζονται για το πόσο «λογικό» είναι το περιεχόμενό του. Ασκούνται στη μουσικότητα της γλώσσας, στην ανάγνωση και κατανόηση του περιεχομένου. Τέλος, χρησιμοποιούν το χάρτη για να τεκμηριώσουν τις απαντήσεις τους.
|