Ο εκπαιδευτικός συζητά με τα παιδιά για τα φανάρια, τη χρησιμότητά τους για πεζούς και αυτοκίνητα και τη λογική της λειτουργίας τους (με τη βοήθεια των εικόνων της σελίδας 8 του βιβλίου: «Μ’ ένα λεωφορείο όλοι τριγυρνάμε μέσα στην πόλη» και των σελίδων 31-32 του βιβλίου της Β΄ τάξης: «Ο Θωμάς φεύγει»). Αν τα παιδιά μένουν σε χωριό συζητάνε τους λόγους για τους οποίους στην περιοχή τους δεν υπάρχουν φανάρια. Λένε δικές τους εμπειρίες από ατυχήματα ή ο εκπαιδευτικός αφηγείται μια σχετική εμπειρία και συζητούν για τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής. Παίζουν στην αυλή το παιχνίδι: πεζοί και αυτοκίνητα (όπως περιγράφεται στη σελίδα 83, δραστηριότητα 1 του βιβλίου δασκάλου των οδηγιών για τη διδασκαλία των βιβλίων της Β΄ τάξης).
{Η θεματική ενότητα μπορεί να συνεχιστεί προς την κατεύθυνση της ρύπανσης του περιβάλλοντος, στις σελίδες 8-11 του βιβλίου: «Μ' ένα λεωφορείο όλοι τριγυρνάμε μέσα στην πόλη»}
Με αυτές τις δραστηριότητες ο εκπαιδευτικός διδάσκει μελέτη περιβάλλοντος. Επειδή πολλά παιδιά μπορεί να μην έχουν εμπειρίες από αυτοκίνητα και μεγάλες πόλεις ο εκπαιδευτικός μέσα από το θεατρικό παιχνίδι, από τις πληροφορίες που δίνει, αλλά και από την κατάθεση προσωπικών του εμπειριών, προσπαθεί να τα κινητοποιήσει, παρέχοντας κάποιο έναυσμα κατανόησης του θέματος. Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εμπειρία που τους λείπει. Μπορεί όμως να κινητοποιήσει το ενδιαφέρον τους για έναν κόσμο λιγότερο οικείο αλλά ενδιαφέροντα.
|