Δραστηριότητες

  • Το επόμενο πρωί ο εκπαιδευτικός βγάζει τα παιδιά στην αυλή του σχολείου και (με τη βοήθεια της σελίδας 32 από το βιβλίο: «Εδώ, εκεί κι αλλού») τους δείχνει από πού ανατέλλει ο ήλιος και πού δύει βοηθώντας τα έτσι να καταλάβουν την έννοια του προσανατολισμού.
  • Ο εκπαιδευτικός ή κάποιο παιδί γράφει σε καρτέλες τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και τα κολλάει στο χάρτη της Ελλάδας. Στη συνέχεια, εντοπίζουν στο χάρτη τη Θράκη: πού βρίσκεται, τα σύνορα της.
  • Στο χάρτη της Θράκης (από το παράλληλο υλικό για τα μαθήματα εκτός γλώσσας) βρίσκουν από ποια θάλασσα βρέχεται, τις λίμνες, τα ποτάμια, τις μεγάλες πόλεις της. Βρίσκουν ακόμα το χωριό ή την πόλη τους και το σημειώνουν με μία πινέζα. Στη συνέχεια εντοπίζουν γειτονικά και μακρινά χωριά.
  • {Η θεματική ενότητα μπορεί να συνεχιστεί με τη Θράκη στον κόσμο, σελίδες 44-51 του βιβλίου: «Εδώ, εκεί κι αλλού»}
  • Ο εκπαιδευτικός εξηγεί στα παιδιά τα σύμβολα που χρησιμοποιούνται στο χάρτη για να δείξουν τη σιδηροδρομική γραμμή και το οδικό δίκτυο. Κάθε παιδί ανακοινώνει μια διαδρομή που κάνει πάνω στο χάρτη ξεκινώντας από το χωριό ή την πόλη του προς το διπλανό χωριό, τη μεγάλη πόλη, μια παραθαλάσσια πόλη, άλλες μεγάλες πόλεις, ένα νησί. Ανακοινώνει επίσης και τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιεί κάθε φορά.
  • Τα παιδιά σχεδιάζουν σε ομάδες διαδρομές μέσα στη Θράκη (όπως προτείνονται στη σελίδα 49 του βιβλίου: «Εδώ, εκεί κι αλλού»). Παράλληλα, παίρνουν πληροφορίες από τις σελίδες 6-17 του βιβλίου: «Ο γύρος της Ελλάδας σε 15 μέρες», τις γράφουν και τις ανακοινώνουν.
Τι δίνουν όλα αυτά;