Με όλα αυτά...

ο εκπαιδευτικός διδάσκει στη μελέτη περιβάλλοντος τον προσανατολισμό, την τοποθέτηση και την ανάγνωση του χάρτη. Ξεκινάει από το γνωστό και οικείο στα παιδιά περιβάλλον, όπως είναι αυτό του χωριού ή της πόλης που ζουν, και συνεχίζει στο λίγο πιο μακρινό, όπως είναι ο νομός και το γεωγραφικό διαμέρισμα. Τα παιδιά συνδέουν τη γνώση για τη χρήση των μεταφορικών μέσων με αυτή της τοποθέτησης στο χάρτη. Τέλος, περιγράφουν προφορικά και γραπτά διαδρομές μέσα στη Θράκη, δουλεύουν σε ομάδες και έτσι συνεισφέρει ο καθένας, ανάλογα με τις εμπειρίες του και τις γνώσεις του στα ελληνικά. Οι δραστηριότητες αυτές έχουν στόχο να εξασκηθούν τα παιδιά στην παραγωγή ενός κειμένου όπου απαιτείται χρονική ακολουθία.