- Ο εκπαιδευτικός φέρνει οντουλέ ή σκληρό χαρτόνι, εισιτήρια από όλα τα μεταφορικά μέσα, διαφημιστικά φυλλάδια ταξιδιών, ταξιδιωτικούς οδηγούς, δρομολόγια από εφημερίδες της περιοχής κ.λ.π. Προτείνει στα παιδιά να «ταξιδέψουν» στην Ελλάδα και αλλού με τρένο, καράβι, αεροπλάνο και λεωφορείο. Τα παιδιά κατασκευάζουν με χαρτί οντουλέ ή σκληρό χαρτόνι ένα τρένο με λίγα βαγόνια, ένα αεροπλάνο, ένα λεωφορείο και ένα καράβι σε μέγεθος όσο το πλάτος του οντουλέ. Ζωγραφίζουν και κολλάνε πάνω στις κατασκευές τους επιβάτες, ρόδες, φτερά, πόρτες, παράθυρα και δίνουν στα μεταφορικά τους μέσα όνομα ή αριθμό ανάλογα.
- Ξεκινούν το ταξίδι με το λεωφορείο και αποφασίζουν για το πού θα πάνε με τη βοήθεια του οδικού χάρτη της Ελλάδας (στη σελίδα 5 του βιβλίου: «Εμπορικοί δρόμοι»). Συζητούν με βάση τις εμπειρίες τους ή την εμπειρία του δασκάλου για την προετοιμασία του ταξιδιού. Μπορούν να ζωγραφίσουν τις αποσκευές που θα πάρουν μαζί τους, να ζωγραφίσουν το σταθμό από τον οποίο θα ξεκινήσουνε (με βάση την εικόνα του βιβλίου: «Στο παζάρι» σελίδα 27, 29), διαβάζουν από εφημερίδες της περιοχής τις ώρες αναχώρησης (με βάση τον πίνακα δρομολογίων), φτιάχνουν εισιτήρια (με βάση πραγματικά εισιτήρια που έχει φέρει ο εκπαιδευτικός). Μπορούν να μάθουν πώς γράφεται και διαβάζεται η ώρα (και με τους δύο τρόπους, από τις σελίδες 46-47 του βιβλίου της Δ΄ τάξης «Χιονοϊστορίες»). Συνεχίζουν επιλέγοντας πάνω στο χάρτη τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν και τα μέρη στα οποία θα σταματήσουν (μπορούν να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτά τα μέρη από το βιβλίο: « Ο γύρος της Ελλάδας σε 15 μέρες»). Δραματοποιούν το ταξίδι παίρνοντας ρόλους επιβατών, υπαλλήλων σταθμού, οδηγού κ.λ.π. Τέλος, κολλάνε όλο το υλικό που χρησιμοποίησαν πάνω στο λεωφορείο που έφτιαξαν.
|