Και άλλες δραστηριότητες

  • Για το ταξίδι με το αεροπλάνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ιστορία του Χασάν που ταξιδεύει από Καβάλα για Ντύσσελντορφ (στη σελίδα 56 του βιβλίου της Δ΄ τάξης: «Χιονοϊστορίες»). Τα παιδιά χρησιμοποιούν το χάρτη της Ευρώπης ή έναν παγκόσμιο, τις εικόνες των σελίδων 28,31 του βιβλίου: «Στο παζάρι» και υλικό σχετικό με τα αεροπλάνα που έχει φέρει ο δάσκαλος (διαβατήριο, οδηγίες για τους επιβάτες). Σχεδιάζουν αυτό το ταξίδι μαζί με το Χασάν, φτιάχνουν τα εισιτήριά τους και κάνουν τις δραστηριότητες των σελίδων 56-57 του βιβλίου της Δ΄ τάξης: «Χιονοϊστορίες». Μπορούν να παίξουν το ταξίδι με αεροπλάνο και τέλος κολλάνε το υλικό που χρησιμοποίησαν πάνω στο αεροπλάνο που κατασκεύασαν.
  • Ανάλογα δουλεύουν για το ταξίδι με καράβι με τη βοήθεια της σελίδας 6 του βιβλίου: «Εμπορικοί δρόμοι», των σελίδων 28,30 του βιβλίου: «Στο παζάρι», του βιβλίου: « Ο γύρος της Ελλάδας σε 15 μέρες» και του υλικού που έχει φέρει ο δάσκαλος. Όπου είναι εφικτό ο εκπαιδευτικός δείχνει στα παιδιά τη βιντεοταινία: «Με αγάπη από τη Σύρο» (από το παράλληλο υλικό για τα μαθήματα εκτός γλώσσας). Σχεδιάζουν κι αυτό το ταξίδι και αποφασίζουν για τον τρόπο με τον οποίο θα το παρουσιάσουν.

Με το αεροπορικό ταξίδι τα παιδιά «βγαίνουν» και εκτός Ελλάδας χρησιμοποιώντας ένα άγνωστο στα περισσότερα μεταφορικό μέσο, όπως είναι το αεροπλάνο, αλλά μέσα από μια αρκετά οικεία συνθήκη, αυτή της μετανάστευσης. Στη γλώσσα διδάσκονται τα απόλυτα αριθμητικά μέσα από τους μήνες. Με το πλοίο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με άλλο ένα αρκετά άγνωστο σ΄ αυτά μεταφορικό μέσο. Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί το θεατρικό παιχνίδι, την παντομίμα ή οτιδήποτε κρίνει κατάλληλο για να προσεγγίσουν τα παιδιά και αυτό το μέσο.