Ο εκπαιδευτικός παροτρύνει τα παιδιά να γράψουν το καθένα για το ταξίδι που θα ήθελε να κάνει (προορισμό, μεταφορικό μέσο που θα χρησιμοποιήσει, περιγραφή του ταξιδιού) και να το ανακοινώσουν σε όλη την τάξη. Το ίδιο μπορεί να κάνει και ο εκπαιδευτικός.
[Όπου είναι εφικτό μπορεί να οργανωθεί μια επίσκεψη σε κοντινό σταθμό τρένου, λεωφορείων κ.λ.π. Επίσης, μπορεί να οργανωθεί ένα ταξίδι σε κοντινή μεγάλη πόλη με λεωφορείο.]
Με την τελευταία δραστηριότητα τα παιδιά συνδέουν τις γνώσεις και εμπειρίες που απέκτησαν από αυτή τη θεματική ενότητα και τις χρησιμοποιούν για κάτι που έχει νόημα γι΄ αυτά, συμμετέχοντας και τα ίδια σε φανταστικά ταξίδια. Μέσα από τις ανακοινώσεις των προτιμήσεών τους έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν τις σκέψεις τους. Ο εκπαιδευτικός, συμμετέχοντας και ο ίδιος στην όλη διαδικασία, δημιουργεί κλίμα εμπιστοσύνης στα παιδιά. Ανάλογα με το πόσο και προς ποιες κατευθύνσεις θα επεκταθεί η θεματική ενότητα υπολογίζεται ότι χρειάζεται από τρεις έως πέντε εβδομάδες.
|