Η Αόρατη Παιδαγωγική


Στην Αόρατη Παιδαγωγική οι ιεραρχικοί κανόνες, οι κανόνες οργάνωσης και τα κριτήρια είναι υπονοούμενα και άγνωστα στους μαθητές, καθώς οι κανόνες αυτής της πρακτικής πηγάζουν από πολύπλοκες θεωρίες της ανάπτυξης του παιδιού, της Γλωσσολογίας και μερικές φορές παράγονται από ψυχαναλυτικές θεωρίες.  

Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι η διδασκαλία είναι στη δικαιοδοσία του διδάσκοντος, ο οποίος ως ενήλικος και επαγγελματίας δε διαπραγματεύεται το τι και το πώς της διδασκαλίας του με τους μαθητές του. Διαβάζει, επιμορφώνεται και βελτιώνει τη διδασκαλία του, δε μοιράζεται όμως αυτή τη γνώση με τους μαθητές και τις μαθήτριές του, πράγμα που θα έκανε αν δίδασκε, λ.χ., σε ενήλικες. Και δεν είναι καθόλου απαραίτητο, κατά την άποψή μου, να γίνεται ο μαθητής κοινωνός της διδακτικής στρατηγικής του δασκάλου του.