Πώς αξιολογώ τελικά την επίδοση των μαθητών μου;


Ειδικά για τα παιδιά των μειονοτήτων (εθνικών και εθνοτικών, γλωσσικών και θρησκευτικών) και των κατώτερων τάξεων ο αγώνας των εξετάσεων είναι αγώνας της προφορικότητας (που κατέχουν οι μαθητές) σε αντίθεση με το γραπτό λόγο (που είναι ο λόγος του σχολείου), αγώνας για ένταξη στο βηματισμό (pacing) του σχολείου, της κοινωνίας γενικότερα.

Η αξιολόγηση πιστοποιεί το επιτυχές ή όχι αυτής της μετάβασης.

Είναι ένας αγώνας (από πλευράς μαθητών) απόκτησης και κατάκτησης της κριτικής εγγραμματοσύνης. Αυτό, ενδεχομένως, έχει μεγαλύτερη ισχύ για τα παιδιά της εργατικής τάξης και γενικότερα των κατώτερων στρωμάτων, των μειονοτήτων κτλ. τα οποία δεν έχουν ούτε το μορφωτικό περιβάλλον στο σπίτι ούτε τους μορφωμένους ή τους εύκαιρους γονείς ή ούτε καν το χώρο να εργαστούν απερίσπαστοι, με επιμέλεια και μεθοδικότητα.

Είναι, συνεπώς, ένας αγώνας (από πλευράς μας) διαμόρφωσης χειραφετημένων υποκειμένων, ικανών να γεμίσουν τα κενά του λόγου, να ανατρέψουν τη δεδομένη κατάσταση πραγμάτων.
  Μια νέα μορφή αξιολόγησης