Προκλήσεις σε μια τάξη μαθητών με διαφορετικές ταυτότητες

Σε μια τάξη με μαθητές που έχουν διαφορετικές κοινωνικές ή/και πολιτισμικές, γλωσσικές και άλλες ταυτότητες - κυρίαρχη πλέον εκπαιδευτική πραγματικότητα όλων των σύγχρονων κοινωνιών - η πολυπλοκότητα και η ποικιλία των προκλήσεων που προσφέρουν η μάθηση και η διδασκαλία των μαθηματικών είναι ακόμη πιο έντονες αλλά ταυτόχρονα και πιο ορατές.

Η μάθηση για τους περισσότερους μαθητές αυτών των τάξεων αποτελεί μια συνεχή και συχνά άνιση, στην κυριολεξία, πάλη επιβίωσης, καθώς, προτού ακόμη επικεντρωθούν οι μαθητές στη μαθηματική γνώση, θα πρέπει να διαχειριστούν με επιτυχία τις ποικίλες συγκρούσεις κοινωνικού, πολιτισμικού, γλωσσικού ή άλλου χαρακτήρα που αναπόφευκτα αντιμετωπίζουν.

Το πρόβλημα γίνεται ακόμη εντονότερο όταν η μαθηματική γνώση προσφέρεται μέσα από ένα πλαίσιο λόγου το οποίο διαφέρει σημαντικά από αυτό του άμεσου περιβάλλοντός τους, όπως συνήθως συμβαίνει. Από την άλλη, η διδασκαλία σε αυτές τις τάξεις δεν μπορεί παρά να διακρίνεται από συνεχή διδακτικά διλήμματα σχετικά με το αν και πότε θα πρέπει να αξιοποιείται η μητρική γλώσσα των μαθητών στην τάξη, πότε και πώς θα πρέπει να διαμεσολαβεί ο εκπαιδευτικός για να διευκολύνει τη μάθηση, πώς μπορεί να εξασφαλιστεί η σαφήνεια στην παρουσίαση της μαθηματικής γνώσης και η πρόσβαση σε αυτήν από όλους τους μαθητές κτλ.

  Η σχέση γλώσσας και μαθηματικών σε μια δίγλωσση τάξη