Είναι προφανές ότι στις δίγλωσσες και πολύγλωσσες τάξεις, ανεξάρτητα από το αντικείμενο μάθησης και διδασκαλίας, το θέμα της γλώσσας και ευρύτερα της επικοινωνίας βρίσκονται στον πυρήνα του προβληματισμού και της σχετικής έρευνας. Σε ό,τι αφορά στα μαθηματικά, η σχέση μεταξύ γλώσσας και μαθηματικών σε δίγλωσσες τάξεις αποτέλεσε αντικείμενο συστηματικής έρευνας μόλις τα τελευταία 20 περίπου χρόνια. Μέχρι και τη δεκαετία του 1980, οι ερευνητές της μαθηματικής εκπαίδευσης εστίαζαν το ενδιαφέρον τους κυρίως στους γνωστικούς παράγοντες οι οποίοι επιδρούν στην κατάκτηση της μαθηματικής γνώσης από τους μαθητές. Τα πορίσματα της σχετικής έρευνας δήλωναν ότι:
- η διγλωσσία δεν παρεμποδίζει τη μάθηση των μαθηματικών από δίγλωσσους μαθητές,
- υπάρχει μια στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ της γλωσσικής ανάπτυξης και της επίδοσης στα μαθηματικά.
|