Το κίνητρο από μόνο του δεν αρκεί

Kαι στις τρεις περιπτώσεις είδαμε ότι αν το κίνητρο νοείται ως εξωγενής παράγοντας, δεν αποτελεί την εγγύηση για την πρόσβαση όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν αρκεί δηλαδή η οργάνωση δραστηριοτήτων από τους εκπαιδευτικούς που να θεωρούνται κατάλληλες για να κινητοποιήσουν γενικώς το ενδιαφέρον των παιδιών, γιατί η κινητοποίηση ούτε είναι ταυτόχρονη για όλους και για όλες, αλλά ούτε γίνεται αυτομάτως. Δεν αρκεί μια καλά σχεδιασμένη δραστηριότητα με βάση κάποια κριτήρια. Xρειάζονται δραστηριότητες που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των συγκεκριμένων κάθε φορά παιδιών και να επιτρέπουν τη συνεχή αναπροσαρμογή τους, με βάση τις αλλαγές που πραγματοποιούνται κατά την υλοποίησή τους. Με άλλα λόγια, η αντίληψη ότι το κίνητρο μπορεί να αποτελεί ένα είδος «μαγικού φίλτρου» που μετατρέπει τους μαθητές και τις μαθήτριες από παθητικούς δέκτες σε ενεργητικούς συμμέτοχους της εκπαιδευτικής διαδικασίας δεν ισχύει.


Από το κίνητρο στο νόημα