Τι είναι αυτό που είναι κοινό στα παραπάνω παραδείγματα και τι είναι αυτό που τα διαφοροποιεί;
Υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να μας προβληματίσει στις τρεις παραπάνω σκηνές και τι είναι αυτό;
Με μια πρώτη ανάλυση θα λέγαμε πως οι τρεις αυτές σκηνές μοιάζουν αλλά και διαφέρουν:
Μοιάζουν στο
- Ότι λαμβάνουν χώρα σε τάξεις με μαθητές που τα ελληνικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα.
- Ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν την εικόνα ως υλικό υποστηρικτικό της δουλειάς τους.
- Ότι υπάρχει απόσταση ―άλλοτε μικρότερη και άλλοτε μεγαλύτερη― ανάμεσα σε αυτό που τελικά συμβαίνει στην τάξη και στις προσδοκίες του εκπαιδευτικού.
Διαφέρουν
- Στη σχέση των παιδιών με το περιεχόμενο της κάθε εικόνας (οικεία ή όχι, ενδιαφέρουσα ή αδιάφορη κ.λπ.).
- Στο βαθμό εμπλοκής των παιδιών στην επεξεργασία της εικόνας και γενικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Στους επιμέρους στόχους του εκπαιδευτικού και στο πώς τελικά «ολοκληρώνεται» η επεξεργασία της εικόνας.
- Τέλος, στον τρόπο τον οποίο επιλέγει ο εκπαιδευτικός για να επεξεργαστεί την εικόνα και, κατά συνέπεια, στο ρόλο της εικόνας. Ο ρόλος αυτός φαίνεται να είναι κοινός ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη σκηνή, ενώ διαφοροποιείται αρκετά στην τρίτη.
|