Ομοιότητες και διαφορές

Τι είναι αυτό που είναι κοινό στα παραπάνω παραδείγματα και τι είναι αυτό που τα διαφοροποιεί;
Υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να μας προβληματίσει στις τρεις παραπάνω σκηνές και τι είναι αυτό;
Με μια πρώτη ανάλυση θα λέγαμε πως οι τρεις αυτές σκηνές μοιάζουν αλλά και διαφέρουν:

Μοιάζουν στο
  • Ότι λαμβάνουν χώρα σε τάξεις με μαθητές που τα ελληνικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα.
  • Ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν την εικόνα ως υλικό υποστηρικτικό της δουλειάς τους.
  • Ότι υπάρχει απόσταση ―άλλοτε μικρότερη και άλλοτε μεγαλύτερη― ανάμεσα σε αυτό που τελικά συμβαίνει στην τάξη και στις προσδοκίες του εκπαιδευτικού.
Διαφέρουν
  • Στη σχέση των παιδιών με το περιεχόμενο της κάθε εικόνας (οικεία ή όχι, ενδιαφέρουσα ή αδιάφορη κ.λπ.).
  • Στο βαθμό εμπλοκής των παιδιών στην επεξεργασία της εικόνας και γενικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Στους επιμέρους στόχους του εκπαιδευτικού και στο πώς τελικά «ολοκληρώνεται» η επεξεργασία της εικόνας.
  • Τέλος, στον τρόπο τον οποίο επιλέγει ο εκπαιδευτικός για να επεξεργαστεί την εικόνα και, κατά συνέπεια, στο ρόλο της εικόνας. Ο ρόλος αυτός φαίνεται να είναι κοινός ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη σκηνή, ενώ διαφοροποιείται αρκετά στην τρίτη.
    Ποιος είναι ο ρόλος της εικόνας σε κάθε σκηνή;