Η εικόνα αποτελεί γέφυρα επικοινωνίας γιατί, μέσω της εικόνας (όπως και της μίμησης), άτομα που δε μοιράζονται την ίδια γλώσσα μπορούν να διευκολυνθούν στην επικοινωνία τους.
Η εικόνα μπορεί π.χ. να χρησιμεύει εδώ σαν ένα είδος «λεξικού»: ο εκπαιδευτικός ταυτόχρονα με την εκφορά των άγνωστων στα παιδιά λέξεων ή εκφράσεων δείχνει την αντίστοιχη εικόνα και έτσι τα οδηγεί να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Αυτή η διαδικασία για να μη μετατραπεί σε μια στείρα προσπάθεια να κατονομαστούν αντικείμενα, πρέπει να είναι ενταγμένη σε ένα πλαίσιο στο οποίο τα παιδιά θα έχουν κίνητρο να επικοινωνήσουν.
Τα παιχνίδια ρόλων με αφορμή μια εικόνα μπορούν να αποτελέσουν ένα τέτοιο πλαίσιο επικοινωνίας και να μετατρέψουν την επεξεργασία της εικόνας σε μια δυναμική εμψύχωση , αξιοποιώντας και το γεγονός ότι η εικόνα μπορεί να απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις.
|