Σε τι χρησιμεύει τελικά η εικόνα;

Γιατί στην ιστορία των ελληνικών σχολικών εγχειριδίων οι εικόνες καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερη θέση;

Η αυθόρμητη απάντηση θα μπορούσε να είναι ότι κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών, κάνοντας έτσι πιο «ευχάριστο» το βιβλίο.

Η απάντηση αυτή δεν είναι λάθος.

Μήπως όμως θα περιορίζαμε πολύ τις δυνατότητες που μας παρέχει η εικόνα, αν εμμέναμε στη «διακοσμητική» της λειτουργία; Και μήπως, τελικά, η εικόνα αποδυναμώνεται στην εκπαιδευτική πράξη, ακριβώς επειδή δεν είναι σαφής η σχέση της με τη μάθηση; Ποια είναι όμως αυτή;

Η εικόνα αποτελεί κίνητρο για μάθηση

Η εικόνα αποτελεί εργαλείο απόκτησης γνώσης και δεξιοτήτων

Η εικόνα διευκολύνει την επικοινωνία και βοηθά στη γλωσσική ανάπτυξη