Όμως στην 3η σκηνή, η επεξεργασία της εικόνας δεν είναι τόσο στατική όσο στις προηγούμενες σκηνές. Τα παιδιά συμμετέχουν, υπάρχει επικοινωνία με αφορμή την εικόνα, ο εκπαιδευτικός συνεχίζει σε αρκετές περιπτώσεις το διάλογο με τα παιδιά, επαναδιατυπώνοντας με άλλο τρόπο αυτά που εκείνα λένε αυθόρμητα (Αϊσέ: «Ναι... και άσπρο αυτοκίνητο...»/ Εκπαιδευτικός: «Είδες το άσπρο αυτοκίνητο... το νοσοκομειακό, το ασθενοφόρο...»). Γιατί λοιπόν ούτε εδώ τελικά δεν επιτυγχάνεται η πλήρης αξιοποίηση της εικόνας; Ο εκπαιδευτικός δυσκολεύεται να αξιοποιήσει όλες τις αφορμές που του δίνουν τα παιδιά, με αποτέλεσμα πολλά από τα ερωτήματά τους ή πολλά από τα ερωτήματα που ο ίδιος τους θέτει να μένουν αναπάντητα. Έτσι, δε βοηθιούνται τα παιδιά να αποκτήσουν τις γνώσεις που δεν έχουν. Εκείνο που τελικά επιδιώκεται είναι να «τελειώσει η τάξη με την εικόνα» για να προχωρήσει στο κείμενο. Στο παράδειγμα λοιπόν, παρόλο που η εικόνα και το κείμενο συνυπάρχουν, δεν αξιολογούνται ως ισότιμα από τον εκπαιδευτικό, εφόσον η αγωνία του να επεξεργαστεί το κείμενο δείχνει ότι θεωρεί πιο σημαντική από την ίδια την εικόνα τη μετάβαση στο κείμενο. Αποτέλεσμα όμως αυτού είναι: |
|
Όμως... |