Όμως υπάρχει μια τεράστια δυνατότητα! Το ότι εικόνα και κείμενο συνυπάρχουν και αλληλοσυμπληρώνονται θεματικά, ως προς τις πληροφορίες που παρέχουν, δίνει στον εκπαιδευτικό μια τεράστια δυνατότητα που δε φαίνεται να την έχει αντιληφθεί: να τα δουλέψει παράλληλα, ζητώντας από τα παιδιά να ανατρέξουν στο κείμενο για να απαντήσουν σε κάποια από τα ερωτήματα που έχουν τεθεί προφορικά από τον εκπαιδευτικό ή από τα ίδια και να επιστρέψουν ξανά από το κείμενο στην εικόνα για να την αναλύσουν με διαφορετικό τρόπο, αφού θα έχουν δεχτεί και νέα ερεθίσματα από το κείμενο και τη συζήτηση πάνω σε αυτό. Είναι σίγουρο πως με αυτό τον τρόπο τα παιδιά θα μάθαιναν πιο αποτελεσματικά, οικοδομώντας τα ίδια τη γνώση, θα συνέδεαν το κείμενο με τις εικόνες και έτσι παράλληλα θα συνέδεαν μεταξύ τους και τα ερεθίσματα που τους προσφέρουν το κείμενο και η εικόνα. Η ολιστική προσέγγιση Αντιμετωπίζοντας με συνολικό ή, αλλιώς, με ολιστικό τρόπο τη γνώση, μέσω αυτού του παράλληλου τρόπου δουλειάς, θα κινητοποιούνταν ακόμη περισσότερο γύρω από το θέμα του νοσοκομείου και της υγείας και θα οδηγούνταν έτσι ―και με τη διαμεσολάβηση του εκπαιδευτικού― σε νέα ερωτήματα και νέους δρόμους αναζήτησης. |
|
Τι θα μπορούσαν λοιπόν να κάνουν; |