Θα μπορούσαν
να αναζητήσουν και να επεξεργαστούν πραγματικές πληροφορίες και έντυπα σχετικά με την υγεία (βιβλιάριο υγείας, λίστα γιατρών ή νοσοκομείων που εφημερεύουν από τις εφημερίδες...),
να αναζητήσουν στοιχεία για το δικαίωμα στην περίθαλψη και στην υγεία (επεξεργασία της εικονογραφημένης χάρτας των δικαιωμάτων του παιδιού,
να διηγηθούν περισσότερο τις δικές τους εμπειρίες από γιατρούς και νοσοκομεία, να παίξουν παιχνίδια ρόλων (αγορά ενός φαρμάκου στο φαρμακείο, κλείσιμο ραντεβού σε ένα γιατρό,
να πάρουν συνεντεύξεις από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους για τα γιατροσόφια που γνωρίζουν και να τα καταγράψουν,
να αναζητήσουν τις τροφές που είναι υγιεινές και χρήσιμες για τον οργανισμό και να κάνουν μια λίστα με αυτές,
να «ταξιδέψουν» σε χώρες που μαστίζονται από διάφορες αρρώστιες,
να αναζητήσουν στο χάρτη, ο οποίος αποτελεί μια πολύ χρήσιμη μορφή εικόνας, τη διαδρομή που θα έπρεπε να κάνουν και τα μεταφορικά μέσα που θα χρησιμοποιούσαν για να επισκεφθούν ένα μεγάλο νοσοκομείο στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη κ.λπ.
Θα μπορούσαν έτσι να αξιοποιηθούν στην τάξη διαφορετικά είδη κειμένων, εικόνες από άλλα τεύχη των βιβλίων του Προγράμματος «Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων» και να συνδεθούν μεταξύ τους, με τρόπο αβίαστο, διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Μελέτη Περιβάλλοντος, Γεωγραφία κ.λπ.). Με άλλα λόγια, με τον τρόπο αυτό, θα προσέγγιζαν με τη βοήθεια κειμένων και εικόνων με διαθεματικό τρόπο τη γνώση και θα καλλιεργούσαν έτσι παράλληλα μια σειρά από μεθοδολογικές δεξιότητες, θα μάθαιναν πώς να μαθαίνουν.
|