Πώς σχετίζονται οι σκηνές 1 & 2 μεταξύ τους;

Αναζητώντας τα κοινά στοιχεία στις παραπάνω σκηνές θα μπορούσε κανείς αρχικά να διαπιστώσει πως και στις τρεις σκηνές τα παιδιά «κάνουν λάθη».

  • Άλλοτε τα λάθη αυτά αφορούν στον προφορικό λόγο (σκηνή 1η)
  • άλλοτε στο γραπτό (σκηνή 2η) και
  • άλλοτε σε μια «ελλιπή» γνώση από το χώρο της αστρονομίας (σκηνή 3η)!

Προσπαθώντας να αναλύσουμε περισσότερο αυτές τις σκηνές θα λέγαμε με ευκολία πως η 1η και η 2η σκηνή μοιάζουν μεταξύ τους ως προς:
  • Το ότι τα παιδιά κάνουν λάθη τα οποία οφείλονται στο γεγονός ότι τα ελληνικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα.
  • Το ότι τα παιδιά επιθυμούν και προσπαθούν να επικοινωνήσουν γραπτά ή προφορικά χρησιμοποιώντας τα γλωσσικά εργαλεία τα οποία ήδη κατέχουν.
  • Το ότι ο εκπαιδευτικός και στις δύο περιπτώσεις βιώνει αρνητικά τα λάθη των παιδιών, τα αντιμετωπίζει σαν «πρόβλημα» που του προκαλεί εκνευρισμό και αμηχανία, κάτι που φαίνεται είτε από τον τρόπο με τον οποίο τα χειρίζεται κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας του με τα παιδιά (σκηνή 1η), είτε από τις σκέψεις του που τις καταγράφει στο ημερολόγιό του (σκηνή 2η).
Και η 3η σκηνή;