Είναι εύλογη αυτή η θέση;

Παρόλο που αυτή η θέση φαίνεται αρχικά απόλυτα εύλογη γιατί
  • η επανάληψη βοηθά τη μάθηση
  • η αποφυγή του λάθους διευκολύνει το μαθητή και απαλλάσσει τον εκπαιδευτικό από τη διαχείριση του λάθους και, κατά συνέπεια, από όλη την αρνητική συναισθηματική κατάσταση που αυτό δημιουργεί μέσα στην τάξη,
η ανάλυσή της μας φέρνει αντιμέτωπους με τα εξής προβλήματα:

α) η θεωρία αυτή δεν μπορεί να βρει εφαρμογή παρά μόνο όταν μας ενδιαφέρει η μηχανιστική κατάκτηση πληροφοριών ή γνώσεων (π.χ. αποστήθιση) και όχι η απόκτηση δεξιοτήτων,

β) αγνοεί το γεγονός ότι ο κατατεμαχισμός της ύλης με στόχο την αποφυγή του λάθους εμποδίζει τη νοηματοδότησή της από το παιδί (το οποίο μπορεί μεν να μαθαίνει απέξω μια μικρή φραστική ενότητα, δεν μπορεί όμως να την εντάξει σε ένα πλαίσιο),

γ) δεν εγγυάται ότι το παιδί θα μπορέσει να μεταβιβάσει αυτή του τη γνώση για να τη χρησιμοποιήσει σε νέες καταστάσεις.
Τι διαπιστώνει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός;