Πώς συνδέονται τα κείμενα;
Και τα δύο κείμενα, από διαφορετική οπτική γωνία υποστηρίζουν ότι για να διαχειριστούμε στη σχολική τάξη την ετερογένεια, που η παρουσία ξένων και μειονοτικών μαθητών την κάνει πλέον υποχρεωτικά ορατή, πρέπει πρώτα από όλα να απαλλαγούμε από τις στερεότυπες αντιλήψεις μας για το ποιοι είμαστε «εμείς» και ποιοι είναι οι «άλλοι». Αν δε δούμε τη δική μας πολλαπλότητα, δε θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο διαπραγμάτευσης με την ετερότητα, το οποίο αποτελεί την ουσία της διδακτικής πράξης. Αυτό άλλωστε προσπαθεί να δείξει, με χιούμορ και αναστοχασμό, το τελευταίο κείμενο της σειράς των: Αντώνη Πανούτσου και Αλεξάνδρας Ανδρούσου. Στο Δημιουργώντας γέφυρες προσπαθούμε να αποτυπώσουμε με λόγια τη διεργασία που εμείς ζήσαμε για ενάμιση χρόνο, αναζητώντας κάθε φορά να σας προτείνουμε συνδέσεις ανάμεσα στα κείμενα και διαδρομές για την κατανόηση της ετερότητας. |
Εδώ καταθέτουμε τις δικές μας προσπάθειες για ανατροπές των δικών μας στερεοτύπων και προκαταλήψεων. Η διαδρομή αυτή, αν και δύσκολη, υπήρξε συναρπαστική. Εμείς μάθαμε πολλά από αυτή την εμπειρία. Άλλωστε αυτός ήταν και ο βασικός στόχος των «Κλειδιών και Αντικλειδιών»: μαθαίνω σημαίνει μαθαίνω να μαθαίνω τον «άλλο». Εκ μέρους όλων των συνεργατών και συνεργατριών σάς ευχόμαστε ένα υπέροχο καλοκαίρι και σας ευχαριστούμε που μας διαβάζατε! Aλεξάνδρα Aνδρούσου, 30 Ιουνίου 2004 [email protected] |