H αναθεώρηση της δομικής προσέγγισης

Η πρόοδος της γλωσσολογίας, και ιδιαίτερα της κοινωνιογλωσσολογίας (που μελετάει την αλληλεπίδραση κοινωνικών και γλωσσικών φαινομένων) και της ψυχογλωσσολογίας (που μελετάει τους τρόπους κατάκτησης της γλώσσας), η εξέλιξη των παιδαγωγικών θεωριών (με έμφαση στη μαθητοκεντρική μέθοδο διδασκαλίας) και της γνωστικής ψυχολογίας οδήγησαν στην αναθεώρηση της δομικής προσέγγισης.

Εφόσον το παιδί δε μιμείται αυτό που ακούει ή βλέπει, αλλά δημιουργεί γλωσσικές εκφράσεις με βάση τη γνώση του μηχανισμού της γλώσσας, οι ασκήσεις της δομικής προσέγγισης αποδεικνύονται ανεπαρκείς. Αυτό συμβαίνει επειδή:

Δεν εξασφαλίζεται η σωστή και κατάλληλη χρήση της γλώσσας,

Η σημασία δεν προσεγγίζεται με αποσπασματικές λέξεις και προτάσεις.


  Τι συμβαίνει στην επικοινωνιακή προσέγγιση;