Μια νέα ανάγνωση

Aς επιστρέψουμε στις τρεις σκηνές μας και ας τις αναγνώσουμε υπό το πρίσμα της έννοιας του κινήτρου.



Γιατί τα παιδιά στην πρώτη σκηνή συνήθως δε συμμετέχουν και δε μιλάνε στο μάθημα; Tι τους λείπει για να κινητοποιηθούν;

Mε ποιο τρόπο λειτουργούν οι αναφορές στα ταξίδια στη δεύτερη τάξη;

Γιατί ο Kλοντ στην τρίτη σκηνή δε συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία; Γιατί απέχει από τις δραστηριότητες που προτείνει το σχολείο για την ανάγνωση και τη γραφή;
Αρκεί μόνο το κίνητρο;